Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2023 11:45 - Слухът за първата българска столица Плиска се оказа долнопробно менте
Автор: iliyanv Категория: История   
Прочетен: 6144 Коментари: 17 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Ранната българска история е така съчинена от официалната ни историография, че наподобява внушителна покривна конструкция, която се крепи на няколко основни носещи колони: митичната Стара голяма Вулгария, с неизвестна за науката и до днес локация, в комплект с неизвестната локация на Онгъла; кир Кубратос и неговия предприемчив син кир Аспарухос, за които в официалната българска история на XIV век – Манасиевата летопис няма и една дума за цяр; Симеоновия златен век на разцвет на държавност и култура, който не може да бъде потвърден от извори и археология; святото дело на братята Кирил и Методий, за които вече доказахме, че всъщност са историческа и агиографска ватиканска измама от XVI век и т.н. За една от най-важните елементи на колонадата – тази на  величавата по мащаби и бляскава по изпълнение първа българска столица Плиска, както вече бе отбелязано, капризите на историята и техните свидетели хронистите не са оставили нито една дума в старите извори, а до късната пролет на 1906 г. българите дори не са подозирали за нейното съществуване и име. Нещо повече – още от времето на живия Шкорпил разполагаме с убедително свидетелство от най-висока степен на надеждност, че поне до управлението на Муртаг именно Плиска не е била столичен град. Имам предвид прословутия търновски надпис на архонта Муртаг: „ Канасюбиги Омуртаг, обитавайки в стария си дом, направи преславен дом на Дунав и по средата на двата всеславни дома, като измерих (разстоянието), направих на средата могила и от самата среда на могилата до стария ми дворец има 20 000 разтега (б.м. - оргия) и до Дунав има 20 000 разтега (б.м. - оргия). Самата могила е всеславна и след като измериха земята, направих този надпис. Човек и добре да живее, умира и друг се ражда. Нека роденият по-късно, като гледа този надпис, да си спомня за оногова, който го е направил. А името на архонта е Омуртаг, канас сюбиги. Нека Бог да го удостои да преживее сто години.”. Надписа е посветен на нов преславен дом на владетеля, изграден на неизвестно за науката място на дунавското крайбрежие, отстоящо от стария му дворец също с неизвестно местонахождение на 40000 оргии, византийската мярка за дължина „оргия”  е  подменена ловко от услужливия Бешевлиев на  „разтег” . Сега ще се поупражним в пресметане с електронен калкулатор. Една гръцка оргия се равнява на 1.87 м, а не както твърди винаги готовия да услужи на властта Бешевлиев – 1.78 , размествайки небрежно последните две цифри след десетичната точка. Така услужливия Бешевлиев, който прекрасно  съзнава генералния проблем на измъчената българска историография  с фаталното разстояние, се опитва да помогне с дребните 9 см на оргия, или общо за 40000 оргии удря съзаклятнически рамо на Шкорпил и Успенски с цели 3600 метра. Уви, на двамата измамници са необходими много по-големи метрични бонуси. Така установяваме, че  разстоянието между новия и стария дворец е 40000 оргии х 1.87 = 74.8 км.

Най-близките отстояния на река |Дунав до Плиска са в района на дунавското крайбрежие при с. Малък Преславец  и при Силистра. Първото по въздушна линия отстои от Плиска на 81.7 км , второто – на 80.8 км.  Както може да се разбере от елементарните изчисления, и двете най-близки части на дунавското крайбрежие не могат да бъдат идентифицирани като предполагаеми места на Муртаговия дворец, ако отправната точка на изчисленията се правят от средновековния град Плиска. Тогава услужливия Бешевлиев приема за пореден път в кариерата си, че читателите му са по-глупави от самия него и подхвърля на изтерзаните бг-историчари нова спасителна версия: Муртаг и неговите землемери са са объркали, мярката не е „оргия”, а ”царска оргия”, която е равна на 2.10 м, докарвайки разстоянието от 40000 оргии до 84 км. Както е добре известно, през късната античност, ранното средновековие и всички епохи  до ден днешен, транспортните разстояния между две точки на земята не се мерят по въздушна линия или чрез използване на GPS-технологии , а единствено чрез съществуващата пътна система и маркировка за измерване на разстоянията.

Освен това името на Силистра е редно да отпадне от списъка поради съвсем други причини – градът е толкова известен, че това просто щеше да бъде отбелязано в надписа. Името на Малък Преславец впоследствие отпада гарантирано, тъй като проведените  археологически разкопки не откриват поселения и строежи, свързани с времето на Муртаг. Впрочем археологията установява, че такива няма както в Силистра, така и в измисления през шейсетте години на миналия век без много фантазия румънски остров Пъкуюл луи Соаре (98.8 км от Плиска), за който кохорта българските историци, начело с Кръстю Миятев и Георги Атанасов са написали общо поне самосвал с наукоподобни глупости. И така – не е нужно човек да има ярко артистично въображение, за да си представи погрома върху идеологизираната, напарфюмирана и гримирана  българска история тогава, тогава когато се срути само колоната на бляскавата столица Плиска – най-големия прабългарски аул на планетата.

 




Гласувай:
3



1. iliyanv - Да известя местните идиоти - пускам само
06.01.2023 12:44
коментари, които показват грешките на публикацията. Сори, но блога ми не е нерагламентирано селско сметище.
цитирай
2. raders - Мчи това учудва ли те? Дори и за не...
06.01.2023 13:07
Мчи това учудва ли те? Дори и за непосветените е ясно, че Бг историята е свободно съчинение на разни ентусиасти, които се опитват да ни изкарат "велика някогашна цивилизация". За повдигане самочувствието на изпосталелия нашенец, разбира се. А истината за липсата на достоверна информация, всъщност, е пределно проста. Невежество. Масово и поголовно невежество и тогава и сега.
цитирай
3. shtaparov - Тука гледам си служиш с доста лъжи и ...
06.01.2023 14:07
Тука гледам си служиш с доста лъжи и измами,някакви гръцки кирове си въвел в обращение,нямало било Златен век- лъжа,тогава България се напълва с книги и с блестящи прелестни църкви и дворци,за каквито "Византия" е можела само да мечтае! Това,че днес не е останало много се дължи не на измамата че ги е нямало,а на завистници и злобари като Цимисхи, Булгароктон, Йълдъръм, Фатих и Селим Проклети.
цитирай
4. iliyanv - Пуснах мученето на Щапаров по изключение
06.01.2023 15:06
Той е толкова тъп невежа, че не знае титула на Кубрат според патр. Никифор и Теофан. А той е "кириос", демек господин Никой.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Не, няма да коментирам нищо, Боже ...
08.01.2023 14:02
Не, няма да коментирам нищо, Боже опази!
Искам допълнителна информация, след като седалището на Омуртаг не е в Плиска , къде е и как се казва?
Ако умно замълчиш или просташки отговориш, работата е ясна!
цитирай
6. iliyanv - Леонлеонпорно2, по принцип на теб нищо не ти е ясно
08.01.2023 16:05
освен поп-фолк версията на нашата история. Седалището би могло да бъде там, където е намерена колоната с надписа му и там, където е открит златния му медальон - Велико Търново. Това е само аргументирано предположение. Единственото сигурно нещо засега, че не е Плиска. Нещо повече - дори името Плиска е менте. Истинското име е Плискова. Но за това друг път.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Няма да коментирам, кой колко знае и ...
09.01.2023 08:44
Няма да коментирам, кой колко знае и какво, и на какво основание! Чужда собственост не ме интересува, крадец по професия не съм! Но понеже стана дума за фолклор,интересно ми е,, на Омир произведенията според тебе, научен труд ли са, или...фолклор?
Сега, ако престолен град е Велико Търново , като бивш учен, редно е да покажеш, как то се връзва с измерените от тебе точни разстояния?
Иначе остава приятна научна фантастика чийто поклонник си явно!
цитирай
8. kirk - Изводите в статията се
09.01.2023 20:17
Доказват и потвърждават от укриваните и непревеждани и досега сведения на виз. историци, един от които извори е измислената от патр. Фотий биография на имп. Васил Македонец. В нея се описва превземането на Адрианополис и Аркадиополис от бълг.хан. Населението е насила преселено близо до р.Дунав в местност "Македония", където той иска да му построят крепост и дворец. Те не се съгласяват, защото им е забранено да учат варварите да строят сами фортификации. Ханът лично ги изтезавал и убивал, но те устояли и след 20 г избягали. Друг такъв един довод е защо им е на номади столица???
цитирай
9. barin - Здравей, Илияне. За Плиска съм чел, ...
09.01.2023 21:43
Здравей, Илияне. За Плиска съм чел, че според П. Георгиев и инж. Драгиев не е била първата столица. Малко "сухи" ми се виждат фактите и доказателствата затова. Според тях Омуртаг премества столицата в Плиска.Изкарват, че старата столица е била някъде около Белослав-Девня, но не им вярвам. Според уредницте от Плиска там е намерена седемлъчева розета и гробът на 3-тия ни светец- св. Боян-Енравота. Не мога да повярвам, че има човек, който оспорва "златния ни век".
Поздрави!
цитирай
10. notfun - по добре, и аз, не бих ,го изрекла..жалка комплексарщина, уви..
10.01.2023 11:49
raders написа:
Мчи това учудва ли те? Дори и за непосветените е ясно, че Бг историята е свободно съчинение на разни ентусиасти, които се опитват да ни изкарат "велика някогашна цивилизация". За повдигане самочувствието на изпосталелия нашенец, разбира се. А истината за липсата на достоверна информация, всъщност, е пределно проста. Невежество. Масово и поголовно невежество и тогава и сега.

цитирай
11. notfun - ...абе байно, ти ли Съдията на този Свят, басси и наглостта, примитивна..
10.01.2023 11:52
leonleonovpom2 написа:
Не, няма да коментирам нищо, Боже опази!
Искам допълнителна информация, след като седалището на Омуртаг не е в Плиска , къде е и как се казва?
Ако умно замълчиш или просташки отговориш, работата е ясна!

цитирай
12. kirk - Пропуснах да отбележа, че
10.01.2023 19:43
Българистите продължават да настояват за някаква си прабълг. архитектура, след като дори хазарите измолват от римския император да им прати строители и архитект, че да си построят първата и единствена крепост Саркел. Кам я тая архитектура - така и не показват поне 1 крепост, нито дворец...?
цитирай
13. iliyanv - Не казвам Омуртаг, а Муртаг ... но почти си прав по същество
12.01.2023 10:50
В гръцките извори е Мортаг; наименованието на българските паметници - медальон и търновски надпис също е Мортаг. Но в надписа върху плочата на Турдачис е Муртаг. Муртаг е в Манасиевата летопис, Муртагон при Паисий. Следователно най-правилната форма е тази от българските паметници съставени от неговото име - Мортаг. По-важното от бурята в чаша вода е да не е изгъзицата Омуртаг.
цитирай
14. kirk - Да припомня, че сгрешеното име на
12.01.2023 11:40
Делян няколко десетилетия беше ОДЕЛЯН в офиц. научна литература. Сега продъжава да битува като Делян, защото никой не иска да направи справки във виз. извори, където ясно е посочена и правилната форма Девиатин, покрай Девианос и т.под. Изобщо са правили подбор и да избирали тъкмо имената с лапсуси - Елемаг, Кракра, Дражан и пр. Най- фрапиращ пример е с второто име на цар Йоан, което е Сфендосклав, а те четат и е възприето и досега Владислав!!!
цитирай
15. iliyanv - Милко, един от нас послъгва, но не съм аз
12.01.2023 15:56
Уточнихме един проблем, който не е основен в статията. Основният въпрос е свързан с Плиска. Муртаг или Мортаг? ОК, нека да е Мортаг. Но не е Омуртаг, както се беше изцепил в първия си пост.
цитирай
16. kirk - Бих се радвал Милко
12.01.2023 16:25
Да послъгва или да се шегува, лошото е, че си вярва!!! Проблемът с Омуртаг-Мортагон не е на кой как му харесва, а как е точно в източниците, защото славяноезичният фалшификатор на Библията в т.нар. Именник го изписва Умор, сиреч Добродан и тюркофилите нямат никакво основание да го приравняват до Юмер и Умар, да си отварят зъркелите и да не си измислят!!!
цитирай
17. kirk - Запазвам стратегическо мълчание
12.01.2023 19:59
Тук темата е за архитектурата, строителните умения в ханска България и големите, дебели и мазни лъжи, заблуди и самозаблуди на българистите, към които обърна внимание още преди поне 15 г. т.нар. Боцмана!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iliyanv
Категория: История
Прочетен: 357334
Постинги: 69
Коментари: 440
Гласове: 231
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930